miercuri, iulie 26, 2006

Muncitor la 11 ani
Astazi am ramas fara grai. Nu mi se intampla prea des. Un pustan care arata de 10 ani, dar care spunea ca are 11 ani si jumatate, a intrat in sediu si a solicitat sa distribuie pliante. De ce ? l-am intrebat. Pentru ca ii place munca.
Copilul arata bine imbracat, curat, si vorbea foarte politicos. Spunea ca mama lucreaza la o fabrica de incaltaminte, iar tatal in constructii.
- Stiu ai tai ca imparti pliante ca sa castigi bani?
- Da, a spus el, scurt.
- De unde esti?
- De pe aici, din Sibiu.
- Si ai mai impartit pliante, pentru bani?
- Da, pe la diverse firme.
Si a zbughit-o pe usa, dupa un „Sarut mana!”
Imi simteam ochii in lacrimi si nu ma pricepeam sa il intreb mai multe. De ce lucreaza un copil, de la varsta asta? Sunt multi care, chiar daca o duc bine acasa, au inceput sa cerseasca pentru un ban in plus, de sticksuri si suc, unii au trecut deja la tigari si alcool. Dar care este, de fapt, situatia acestui copil, atat de curat si de politicos, care vrea sa munceasca pentru un ban in plus? Chiar stiu parintii, care sunt la lucru mai mereu, ce face el in vacanta sa de vara, pe care imi amintesc asteptand-o cu bucurie ca sa merg la bunici, sau sa ies pe maidan cu copiii cartierului, sa bat mingea si sa „ma dau in leagan” in salciile de la marginea orasului, unde fiecare avea cuibul sau.
Ce ar fi trebuit sa fac pentru acest copil? Sau, trebuia sa fac ceva? Constiinta imi spune ca da, dar a fugit pe usa si nu pot sti de-l voi mai zari sau nu. Cu siguranta ma voi uita mereu dupa el, convinsa fiind ca am gresit lasandu-l sa plece atat de usor.
Sonia Nitu

Un comentariu:

Anonim spunea...

peste ani ar fi devenit un voluntar sufletist :) ...

da, in societatea romaneasca exista o prapastie intre richindeii fara mijloace materiale insa bine-crescuti, cu cei 7 ani de-acasa si prichindeii care joaca fotbal cu mobilele lor ultimul racnet ...

cu drag, cercetasii sibieni
scout.alpinet.org

___________
ps: data viitoare sa ai macar o cana cu apa calda si un plic de ciocolata la indemina si stati la o poveste ... veti afla multe!